Rybářská mapa | Články o muškaření | CzechNymph.cz

📸 V úterý 16. 4. odstartovala PSTRUHOVÁ SEZONA 2024 a na našem Facebooku již běží tradiční fotosoutěž o hodnotné ceny! 🏆🎣😍 Neváhejte a zúčastněte se i vy! ✊🎥

HomeČlánkyRecenze Nikdo není dokonalý aneb není mapa jako mapa
Kategorie: Recenze muškařských výrobků | Autor: Pavel Adamovský

Ne všechny recenze jsou vždy objektivní. Jednu takovou jsem objevil v časopise Rybářství. Týká se rybářských map.

Mapa firmy Geodézie

Konečně začínají vycházet nové rybářské mapy! Toto si zřejmě v loňském roce pomyslel nejeden rybář. A aby bylo z čeho vybírat, pustily se do vydávání rybářských map hned dvě firmy - Geodézie ČS a.s. a Shocart s.r.o.

První zmínku o nových mapách jsem našel v Rybářství č. 8/2001, kde byly mapy obou firem představeny. V Rybářství 11/2001 se pak objevil článek "Nikdo není dokonalý", kde autor srovnává oba konkurenční produkty a dává jim známky od jednotky do pětky. Článek jsem si se zájmem přečetl a můj první názor byl celkem jasný - všechny mapy od firmy Geodézie vyšly v testu lépe než mapy firmy Shocart (kromě rybářských map Moravy, kde oba produkty dostaly stejnou známku) a jsou tedy lepší. Když jsem však o článku déle přemýšlel, nešlo mi do hlavy, proč autor hodnotí mapy pouze podle jednoho kritéria (přesnost a správnost zanesení revírů a jejich popisů). Samozřejmě toto kritérium je důležité, ale co ostatní vlastnosti? Proč nebyla porovnána například cena, grafické zpracování, dodatečné informace apod.

Druhý den jsem zakoupil (dvě z map obou firem - Střední a severní Čechy od Geodézie a Střední Čechy od Shocartu) a zkusil jsem je porovnat i z jiných hledisek. První odlišnosti, které jsem si všiml, bylo zakreslení jezů - na mapě od Geodézie jezy chyběly. To je pro mně jako pro muškaře docela velký nedostatek, protože jestli chytám pod jezem nebo nad jezem, je docela velký rozdíl. Dalším faktem je, že firma Shocart zmapovala i soukromé revíry, které u Geodézie chybí. Není toto značná výhoda? Vždyť i na soukromých revírech se chytají ryby a tudíž by měly být vyznačeny v rybářské mapě. Při podrobném porovnání najdete i další rozdíly, ale ty jsou spíše již kosmetické.

Mapa firmy Shocart

Celá záležitost mi došla až po dalším přečtení článku v Rybářství. Poprvé jsem si totiž všiml jména autora recenze. Autor je tatáž osoba, která spolupracovala s firmou Geodézie na vytvoření rybářských map vydaných touto firmou. Takže je celkem jasné, odkud vítr vane. Autor si zřejmě přihříval vlastní polívčičku a udělal to docela šikovně. Šikovně ano, ale nejsem si zcela jist, zda se zachoval fair play. Anebo přizval ke svému hodnocení i zástupce firmy Shocart? Pochybuji o tom.

Další zcela nepochopitelnou věcí je pro mě postoj redakce časopisu Rybářství. Jak je možné, že redakce uveřejní takto jednostranný příspěvek? Vzhledem k tomu, že autor recenze je blízkým spolupracovníkem ČRS, nevěřím, že je redakci časopisu neznámou osobou. Spíše naopak. Navíc výřezy z rybářských map firmy Geodézie jsou v Rybářství používány u rubriky "Kam na ryby?" (což samozřejmě není nic špatného), takže redakce o spolupráci mezi Geodézií a autorem recenze vědět musela.

Ať se mají věci jak chtějí, je pro mě selhání redakce časopisu i přístup p. Kocourka (autor recenze) velikým zklamáním. Jsou příspěvky některých autorů do Rybářství psány pouze s vidinou finančních zisků? Je časopis Rybářství časopisem pro rybáře nebo reklamním médiem pro některé lidi pendlující mezi ČRS a podnikatelskou sférou? Na tyto otázky vám neodpovím, protože odpověď neznám. Pouze doporučuji, vyberte si rybářskou mapu podle vlastního uvážení a ne podle školních známek.

Odeslat e-mail Zavřít

E-mail
Předmět